Vackra Emma


Ikväll har jag sett dokumentären om tragedin i Arboga. Att föreställa sig att vara med om något liknande är omöjligt. Likaså är det omöjligt att inte imponeras av mamman Emmas person. Hon verkar vara en underbart stark människa och fanns det fler av henne i världen skulle liknade tragedier inte ske. Hon talar med ett sånt lugn och säger sig mest vara glad över att hon har så fina minnen av sina barn. Jag tycker det är så fantastiskt att hon lyckats överleva något så hemskt och vänder det till något positivt.  Starkast av allt tycker jag det är att hon inte känner hat mot den skyldiga. När jag bestämde mig för att se dokumentären var jag förberedd på gråt men Emma gjorde mig glad. Vackra människa, du är underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0