Allting är relativt.


Jag älskar att diskutera. Det spelar nästan ingen roll vad det handlar om men jag gillar verkligen att ifrågasätta folks tankar och handlingar. Folk får tycka vad de vill om vad som helst, men i min mening ska man kunna tala om varför man tycker som man gör och stå för det. Jag gillar inte folk som talar innan de tänker, som inte är medveten om deras åsikter, hur de uppkommit och hur de påverkar. Tråkigast tycker jag det är med dem som inte tycker något alls, sorgligast med de som inte vågar tycka och värst är de som inte tror att deras åsikter spelar någon roll. Jag tycker om att få folk att funderar över varför de tycker som de gör. Att öppna människor sinnen och få dem att tänka ett steg längre det är häftigt. Det värsta är dock att folk har väldigt svårt att förstå att man behöver inte bli ovänner bara för att man diskuterar och tycker olika. Alldeles för ofta får jag höra att jag är värsta partydödaren bara för att jag ifrågasätter saker och ställer till med diskussioner. Det är väl roligare att prata om viktiga saker som kan utveckla en istället för oviktiga saker som bara gör att man blir lite dummare än man var innan. Jag försöker (det är inte alltid lätt)att vara lika öppen för andras åsikter som jag hoppas andra är inför mina, men i vilket fall har jag (eller Emma tvärtemot) alltid rätt. Fast allt är ju relativt.


Kommentarer
Postat av: Emma-Lisa

Där skrev du ngt riktigt bra Emma. De ggr jag verkligen njuter av mina konversasioner med mina vänner är när vi diskuterar ngt, villt och brett. Dock får man för det mesta bara medhåll, man har vänner som säger mer vad man vill höra och inte vad man bör höra. Jag har en sån vän som verkligen säger vad som behövs sägar och jag är så tacksam över att jag fått ta del av hennes vänskap.

Sedan så känner jag igen det där med de som alltid ifrågasättter/partydödaren ;) Tom älskar att ifrågasätta mina åsikter och ibland kn det reta gallfeber på mig, men oftast leder det till disskusioner som utvecklar och blir mkt intressanta.

2008-08-05 @ 09:21:30
URL: http://emmalisa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du är så klok Emma (Tvärtemot-Emma är också ganska klok) och jag ser verkligen framemot alla sena kvällar vi ska ha med vin, diskussioner och gapflabb. Flyttlasset kommer den 16e, förhoppningsvis kan jag åka tillbaka med mor och far och vara med på Lammnatta, du skulle väl vara hos Karin då? Puss!

2008-08-06 @ 00:48:17
URL: http://hannaselinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0