Lamnatta i skrift


Lördag morgon. Jag väntade tålmodigt från det att jag vaknat ända till klockan fyra på att Linnea skulle sluta så att vi kunde bege oss upp till Karbäcken. Under den tiden hann jag slappa i solen,  handla och fixa både mig och mamma. Men till sist kunde vi äntligen åka. Det var jag, Ellet  och Mallan. Jag gav Linnea order om att köra eftersom jag ansåg mig vara värd en cider eftersom jag är världen otåligaste överlevt dagens väntan.

Väl uppe i Karbäcken ställde vi till med kalas ute på gräsmattan, allt var perfekt förut att jag inte hade en snyggdag (men lite bubbel senare så ordnade det upp sig) Visst är det trevligt med kräftor men nästa år ska jag vara lika smart som Kaka och Jocke, då blir det grillat. Efter en sista piffning, packade vi ner efterätten och traskade ner till Tåsjön.

Nere på stranden dök Emma-lisa, Lisa och Maria upp. Väldans trevligt. Hipp som happ fick vi se Leif-Anders (numera Leo) nuna följt av ett stort gäng välkända ansikten. Tillsammans tog vi oss tillbaka till husen där var full fart ända tills Emma-lisas pappa plockade upp oss och körde oss till Brattbäcken.

Logen var trevlig. Hängde i puben, dansade lite och pratade desto mer. Träffade Mattias Risvall och vi begravde stridsyxan efter alla år. Jag minns det som igår, hans sista rader till mig i nian: Nu ses vi inte mer Emma, men det är nog lika bra det!

När vi äntligen lyckades ta oss tillbaka till Kaka fick jag inbjudan till bastubad med Larsken, Gabbe, Jörgen, B-man, Jojje, Sara x2. Fy bubblan Tåsjön var kall. Vi sjöng "svarta grottan" och "skaka på rumpan affär" precis som när jag var dagbarn hemma hos Jojje.

Världens bästa kväll!


Kommentarer
Postat av: Lala

Hade Leo en nunna med sig? Vad tyckte hon om dansen?;)

2008-08-18 @ 12:32:19
URL: http://lala81.blogg.se/
Postat av: Emma

jäkla lala, jag kan ju inte stava...



2008-08-18 @ 16:44:15
Postat av: Emma-Lisa

haha, jag kunde inte åtabli att skratta rakt ut när jag läste det där om risvall :D

2008-08-18 @ 21:23:02
URL: http://emmalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0