Allvetande? Nä, men uppfriskade!


Kikade in hos Underbaraclara  läs hennes blogg och den som hon länkar till i inlägget. Sånt där älskar jag. Det gör att jag skulle kunna tänka mig skaffa barn. Jag har ju egentligen lagt ner barntanken eftersom jag hatar att följa strömmen. Jag menar alla andra skaffar ju ungar varför ska jag göra likadant?

Ännu gladare blev jag när en av mina favorit kunder uttryckte att hon ville inte ha barn, inte nu och inte sen. Jag tycker det är så skönt att hon säger som hon känner.  Vill man inte ha barn ska man kunna uttrycka det utan att folk ser snett på en. Jag menar hon är ju ingen sämre människa för det.  Sen är det lite fel av mig att jag egentligen gillar de som upprör den stora massan och det är ju inte riktigt rätt för det ska ju inte uppröra utan det ska vara normalt vilket man än väljer.

Det är egentligen sjukt att jag har en sån stark lust att irritera människor. Jag måste jobba på detta. Det börjar smått gå överstyr. Jag går lixom runt rätt ofta och känner att alla är lurade.  Det är bara jag som vet sanningen. Men sanningen är ju den, att jag tror ju att det inte finns nån sanning, så jag säger som emot mig själv, attans. För att skylla ifrån mig så tror jag att det kommer från morfar, han vet också väldigt mycket och har väldigt sällan fel. Ödmjukhet är det så det kallas?

Hur mycket jag än önskar att jag inte vill ha barn, så måste jag väl erkänna att jag tror att jag senare kommer vilja ha det, biologiska eller eventuellt adopterade. Och jag är överlycklig över att jag ska bli blodsligt faster och oblodig moster! Jag älskar att de som vill ha barn gör som de vill och skaffar barn. Det blir så bra då!

Kommentarer
Postat av: Ellet

men Emma! du ska ju bli Faster!! inte Moster!! haha =)

2008-08-31 @ 10:27:52
Postat av: Emma

haaha det har du rätt i faster och moster...lite rätt men lite fel..

2008-08-31 @ 11:18:34
Postat av: Ellet

ja precis =)

2008-08-31 @ 15:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0