I heart Hoting

Borta bra men hemma bäst. Min stad är inte direkt "borta" men hemma kan den aldrig bli. Sorgligt nog, spelar det ingen roll hur mycket staden försöker locka med evenemang, restauranger och butiker, mitt hjärta finns i Jämtland. I en liten alldeles "vanlig" by, inget fancy eller speciellt. Men där finns precis allt man behöver och lite till...

Där finns lugn och ro, där finns trygghet, familj och vänner, historia och minnen. Det sist nämda är speciellt viktigt. Minnen lite mer speciell än åren som går. Minnen om vars man kommer ifrån och hur man formats. Minnen som ger insikt om förändring, men som också visar att man i grund och botten är densamma.

Sparka hem fån badhuset en vinterkväll. Gå längs storgatan med solen i ögonen. Vara ute på äventyr, sent som attan, om höstkvällarna. Sitta på bron och sola när våren tittat fram. Cykla en tur med en kompis och hitta ett eget badställe. Listan kan göras lång.

Häftiga huvudstäder med puls, exotiska stränder, samhället några mil ifrån. Inget annat kan locka fram den känsla hemma ger mig. Det spelar ingen roll vart jag befinner mig på kartan eller i livet, det är mitt! Men en sak är säker, hemma skulle inte vara detsamma utan alla underbara människor som finns/fanns där.

Jag hoppas alla har ett ställe som dom känner likadant för, I´ts love.

Kommentarer
Postat av: Emma-Lisa

Ja, Hanna ringde mig igår och berättade att Ni skulle möts upp först efter ett par veckor. Va kul för Er! Jag hoppas att Ni båda är riktigt rädd om vrandra.
Fint inlägg btw, du har så rätt i det du skrivet :)
Sköt om dig, tösen!

2008-01-31 @ 08:58:16
URL: http://emmalisa.blogg.se
Postat av: Erki

Ja,i Hoting trivs man! Det är ställe nr 1! Alltid

2008-01-31 @ 10:46:14
Postat av: Erki

Men jag skrev ju mer, men det försvann.
Konstigt!
I sommar får vi ta en cykeltur igen,
o bada på vårt ställe! :)

2008-01-31 @ 10:47:07
Postat av: Lala

Så känner jag oxå! Det som gör det EXTRA bra är när vänner är hemma. You, me and The Geek:) Då är det som roligast!

2008-01-31 @ 11:10:17
URL: http://www.lala81.blogg.se
Postat av: Erki

Tack :) Beställde det från Ellos.. Skorna är gammla, men har typ inte använt dom, för jag är kass o gå i klack.. haha

2008-01-31 @ 20:29:27
URL: http://www.erks.blogg.se
Postat av: Ingela

Klockrent skrivet Emma, det är ju precis så där man känner =) Jag är sååå glad och enormt stolt över att ha vuxit upp i Hoting. Kram//P

2008-01-31 @ 20:59:37
URL: http://plingans85.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0