Salt efter behag

Har äntligen fått inspiration till att vilja läsa och göra förberedelser inför Thailandsresan som väntar. Har så länge velat komma ifrån allt såsom stress, jobb och måsten. Men eftersom jag gärna inte lämnar människorna jag har kring mig, har det samtigt känts jobbigt att åka bort så länge. Sex veckor är ingen evighet men om man saknar nån kan det kännas så.

Dessutom insåg jag ganska snabbt efter resan bokats att mitt resesällskap och jag kanske inte riktigt är ute efter samma saker. Men jag var desperat och ville bara iväg, bara jag slapp åka ensam. Det känns bra nu när min söta vän Lotta efter ca 3 veckor gör mig sällskap. Strax däreter dyker Johanna och Veronika också upp och det känns jätte roligt att få resa med ett gäng härligt tjejer efter att ha sällskapat med grabbarna grus som jag är lite rädd kommer testa mitt tålamod mer än en gång. Dessutom ska vi tillsammans på ett hemligt evenemang som känns spännande.

Vi har än så länge bara bokat flyg Bangkok - Koh Samui och bestämt boende på Koh Pna-Ngan. För det viktigast på hela resan enligt min bror som är en del av resesällskapet är att vi hinner till fullmoonpartyt. Jag följer glatt (nja) med.
Sedan känns det som om ju mindre bestämda planer vi gör desto mer fyller resan sitt syfte: Att få ta dagen som den kommer, njuta och fylla den efter behag.

Antar att (trots rådande resfeber) att jag får mersmak, så vart åker vi i höst? November är väl en förjävligt tråkigt månad.


Kommentarer
Postat av: Emma-Lisa

Chao Bella, vist ja du ska väl åka iväg med Hanna ett par veckor! Va härligt, avundas dig som får åka, jag längtar verkligen tillbaka. Två veckor är ingenting, men tyvärr så tillåter inte jobbet att jag blir bel borta ngt längre. Hoppas att du får en strålande resa med måga äventyr! Va rädd om dig. Puss i pannan

2008-01-29 @ 20:35:07
URL: http://emmalisa.blogg.se
Postat av: Lala

i november SKA jag och Pelle till Thailand. Så det så! Annars åker jag med dig nånstans! PUNKT=)

2008-01-30 @ 07:40:48
URL: http://www.lala81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0