En svår fråga med ett enkelt svar?


Jag har alltid sagt att jag är emot dödstraff. För varför ska man lägga sig på den som döms nivå? Döda för att visa att det är fel att döda. Varför öga för öga och tand för tand när våld föder våld. Ja finns en rad andledningar till varför jag tycker det är fel och att dödstraff går emot de mänskliga rättigheterna. Det handlar om mina normer och mitt sätt att se på livet och människor. Men den här mannen får mig att vackla och gå ifrån mina principer. Bort med honom. Fängelse i Sverige är inte straff nog åt honom. Jag tycker bara att han ska försvinna från jorden yta. Han ska till helvetet, för det är där han hör hemma.

Mina känslor tar över. Förnuftet är viktigare. Vi ska döma honom (för det är det vi är bäst på vi människor). Vi ska visa honom vad medmänsklighet är.


Kommentarer
Postat av: tiny

jag håller med dig.. samtidigt som döden skulle vara ett lindrigt straff för honom. Tortyr vore bättre.

2008-07-22 @ 19:33:30
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Lala Bing

Jaaa, satans vidriga människa!!! Sådär kände jag inför Hagamannen oxå! han skall torteras, spottas på, slås ner, förnedras...sen när man fick veta att han är en "vanlig" karl, som bor här omkring en blev allt så jävla läskigt. så verkligt. så nära. hur kan en människa göra så???

2008-07-22 @ 19:47:36
Postat av: Karin

Han är verkligen en vidrig människa!

2008-07-23 @ 11:28:21
URL: http://kariiiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0