Hej, jag har hört att det är ny frisör i byn...


Fick ett telefonsamtal. Personen som ringer frågar om jag vet vem hon är. Nä, svarar jag. Hon fortsätter med att om jag såg henne på byn då skulle jag känna igen henne. Och nu var det så att hon och hennes dotter behövde klippa sig innan fredag. Det var väldigt synd om dem eftersom alla frisörer häromkring tydligen hade semester (hallå planering?) Så nu ville hon höra om inte jag kunde hjälpa dem. Jag ville säga: Din fräcka jäkel, jag har också semester. Det är exakt samma sak om du skulle ringa Louise eller Pernilla och störa dem på semestern för ditt "akuta ärende". Men jag behöll mitt lugn och meddelade henne att jag hade inga verktyg hemma. Men tydligen så hade hon en sax hemma som jag skulle kunna få använda. Jag vet inte vad hon förväntade sig. Glädjetjutt? tacksamhet? Men jag svarade: Du vet även fast jag BARA jobbat fyra år som frisör så är mina två semester veckor väldigt viktiga för mig, så du får söka vidare. Lycka till!

Alltså ska jag behöva sätta upp ett lapp på Konsum om jag är färdigutbildad eller? För det verkar som om folk hemma tror jag går i skola förevigt. Folk verkar tro att de gör mig en tjänst genom att erbjuda mig jobb. För tydligen kan jag inte få nog av att klippa. Är semestern inte lika mycket värd för mig som är ung? Min fritid är väldigt dyrbar. Salongspris för klippning är 450 kronor lägg till traktamente och OB på det, sen kan vi snacka...

Alla de vänner som jag har som plikt att upprätthålla en snygg utsida på, behöver inte ta åt sig. Hon som ringde ser jag inte som en av mina närmaste....


Kommentarer
Postat av: Erki

Men fan vilken idiot!!!!!

2008-07-15 @ 21:13:51
Postat av: tiny

vad fan är det med folk??? O: Bra att du sa nej!!

2008-07-15 @ 21:29:03
URL: http://tinys.blogg.se/
Postat av: Karin

Sjukt! Vilket pucko!

2008-07-16 @ 09:51:36
URL: http://kariiiins.blogg.se/
Postat av: Emma-Lisa

Förstår att du blir irriterad. Trist att folk inte tycks tänka längre än vad näsan räcker. Att ta ngn/ngt för givet gör vi alla i småa mått, tyvärr. Men det finns ju en solklar gräns! Hoppas att du får en mysig semester iaf :) Kram

2008-07-16 @ 11:51:21
URL: http://emmalisa.blogg.se/
Postat av: Lala Bing

Hahaha, hoppas jag är en av sunken som du måste upprätthålla;D Men jag förstååår att dte är störigt. Trodde inte, när jag läste, att du skulle kunna säga ifrån, men FAN VAD BRA ATT DU GJORDE DET!!!!! KUNG!

2008-07-16 @ 21:16:50
Postat av: Anna

Tur att det är din plikt att hålla dina vänner jävligt snygga i alla fall... Hihihi

2008-07-17 @ 00:14:02
Postat av: Hanna

Så jävla bra att du sa ifrån! Helt sjukt vad folk tänker med ibland. Skulle någon ringa mig när jag har semester och fråga om jag kunde komma och servera lite mat hemma hos dem, men tjenare gå och dö. Du är bäst (och helt livsviktig för att jag ska se ut som folk i huvudet), och du om någon förtjänar din semester! PUSS!

2008-07-17 @ 04:30:26
URL: http://hannaselinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0