Nio


Jag är så sjukt effektiv ibland så jag vet inte vad. Idag har jag jobbat, bakat morotskaka, bakat bröd, först bjudit Anka, Rebban och Christer på fika och sen mamma och mormor. Nu sitter jag och Vittra och myser, det är så trevligt att hon äntligen är här. Hoppas det inte regnar imorn kväll för då ska vi ut och testa kopplet.

Igår hälsade jag på hos morfar. Första gången på ett sjukhus om jag bortser från den gången i Östersund på yran när Andreas fick tillfälligt tarmvred och jag och Gabbe levde rövare i korridorerna tills vi insåg att Sofies nyckel var borta, fast det är ju en annan historia. Tyckte iaf att det var riktigt jobbigt att gå längs korridorerna mot hjärtavdelningen eftersom jag inte visste vad som väntade. Morfar sov när vi kom och i början tyckte jag han såg så hemskt gammal och dålig ut. Men när han fått vakna till såg han mycket bättre ut, lite svullen i ansiktet bara. Mamma tyckte att han var bättre och piggare än han varit under hela sjukhusvistelsen och jag sa inget men jag tror bestämt att det var min förtjänst. Morfar blev nog väldigt glad av att får träffa hans bästa jänta.

Som rubriken lyder så många dagar är det tills jag åker hem till Hoting, åh så skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0