Folk å folk.


Ibland vill jag bara pissa på folk. Det skulle ju dock vara ganska otrevligt eftersom jag jobbar i ett service yrke. Idag var det två personer som skulle ha förtjänat att bli pissade på. En mamma kommer förbi på salongen och frågor om det inte finns nån tid för hennes son. Jag svarar nej tyvärr, idag är det fullbokad och är jätte trevlig. Mamman svarar - jo men du som är så duktig, du klipper säkert jättefort. Än en gång säger jag, denna gång i lite hårdare ton, att det är fullt. Tror folk att man står och ljuger? Säger jag att det är fullt så är det ju det. Det är ofta just sånt händer att folk säger så: jo men kom igen, mitt hår går så fort att klippa. Tack för att du talar om det för mig jag har ju ingen koll på hur fort en klippning tar eftersom jag gör ju det så sällan, idiot. Folk som är sena är inte heller populär hos mig. Idag kommer en ungdomskille som jag bokat in på förmiddagen, 15 minuter sen. Då brister det för mig, jag blir så jävla förbannad. Det är så oförskämt att inte passa tider, speciellt då jag vet att den där killen bara dragit runt på stan och inte har nån som helst andledning att vara sen. Hela min arbetsdag blir ju lidande och dessutom mina andra kunder. Detta talade jag även om för honom. Sen log jag och klippte fort som attan.

Oftast älskar jag ju att arbeta med människor annars skulle jag aldrig valt att arbeta som frisör.  Men det är fasen skillnad på folk och folk. En hel del idioter stöter man på. Det är tur att alla de underbara kunderna väger upp och gör det värt att fortsätta le.


Kommentarer
Postat av: Karin

Kundjävlar!

2008-05-25 @ 00:04:00
Postat av: Emma-Lisa

ja visst kan man bli förbannad för mindre. Jag har jätetsvårt för bortförklaringar, speciellt sånna bortförklaringar till varför man komemr försent etc. Herre gud!! jag vill inte veta varför du är sen, sätt dig och jobba på en gång ;)

Förstår verkligen att du blir arg, en kvar för en person verkar inte ha samma betydelse om en kvart för en annan. du är bäst Emma!

2008-05-26 @ 10:00:04
URL: http://emmalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0