Headache


Varför kan jag aldrig vara nöjd över mig själv när jag inte orkar göra "bra" saker? Varför ska hela dagen gå ut på att jag tänker på allt jag ska göra sen för att kompensera att jag varit lat. Va fan, jag har ju haft huvudvärk idag. Då kan man väl få ta det lite lugnt? Men det accepterar jag inte trots att jag vill kunna känna att det är okej. Istället känner jag att dagen varit onödig eftersom jag ändå inte fått nått gjort. Trots att jag egenligen säkert gjort väldigt mycket i normala mått mätt. Jag älskar planerad ledighet eller vilodagar men när det blir oplanerat som idag, njuter jag inte av det utan känner mig bara värdelös och lat. Det värsta var att jag sov så länge. Halv elva, det är alldeles för sent. Då kan man ju lika gärna skita i att kliva upp.

Kommentarer
Postat av: Emma-Lisa

Det känner jag verkligen igen mig i! Man tycker ju att dte alltid finns ngt att ta tag i, värst är det när det är vackert väder ute, då känns det som att det finns flera 100 saker att göra.

Ämnesomsättningsdiet heter den, framtaget av ett danskt sjukhus. Tänkte lägga upp matschemat snart, så får du lite mer överblick av det.

Kram!!

2008-05-27 @ 08:21:21
URL: http://emmalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0