Ett år närmare döden


Visst låter det hemskt? Imorgon är det 23 år sedan jag föddes, säkert redan då med åldersnoja.

Jag minns det som igår. En vinterkväll då jag sparkade hem längs strandgatan, funderades över livet och hur jag tänkte: Snart är mitt liv över. Då var jag runt 12.
 

Det är nog egentligen inte siffrorna jag är rädd för utan mer att livet går så förbannat fort. Det är ju knappt att jag hunnit med att 90-talet är över. Jag tycker fortfarande att en bil från -94 är splitterny, fast den egentligen var det för 14 år sedan. Samtigt tycker jag det vore grått med ett liv i slow motion. Att tiden går fort är väl förhoppningsvis ett bevis på att jag har roligt!

I år önskar jag mig: Att jag aldrig blir vuxen och att jag ska kunna flyga och uppleva magiska äventyr.
Peter Pan - Walt Disney - 1953

Kommentarer
Postat av: AW

Grattis på födelsedagen gumman! Du är väldigt ung än. ;)Tänk dig den som fyller 27 snart och har i och med det nått alla åldersgränser som går att nå i den här stan. Då är inte ens Rex27 ett big nono för att man är för ung.

Men alla åldrar är bra i sig och ska bara njutas av. Just för att det går fort...

Ha en grymt bra dag!

Grattiskram från mig!

2008-09-10 @ 13:38:34
URL: http://coolastebrudnistan.blogg.se/
Postat av: Ellet

va de mig eller rebecka du varit hos när du börja tänka sånna tankar på strandgatan??

2008-09-10 @ 18:11:18
Postat av: Anonym

Du är så jäkla rolig emma:D

Grattis.

2008-09-10 @ 22:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0