Morfar och Mormor är det bästa jag har.


I torsdags ville jag bli ryttare. Idag vill jag bli konstnär. Och ha en lika fin målarlåda och måla lika fint som Anna. Så underbart det vore om jag kunde ge mig själv mer tid att pyssla. Kanske använda symaskinen, som gick varm de första veckorna efter jag fått den, men nu står undangömd i garderoben. Men det är klart om en vecka får jag pyssel så det räcker och blir över. Jag längtar.

En annan andledning till varför jag ser fram emot att bo ensam är att jag alltid vet vad jag kommer hem till. Som den perfektionist jag är avskyr jag stökiga överaskningar. Jag vet att jag är överdrivet nitiskt. Fyra glas, en chipspåse och några ölburkar är inte jätte farligt men för mig betyder det kaos. Speciellt om jag är oförbered på kaoset.

Annars har dagen bjudit på några timmars jobb därefter hämtade jag Morfar och Mormor och fixade deras hår. Sen åkte vi tillsammans hem till dem och gjorde påskmiddag. Och kvällen avslutades som sagt hos Anna i hennes nya lägenhet. En bra påskafton med andra ord.

Snälla solen, kan du inte lysa imorgon?

Kommentarer
Postat av: AW

Solen lyser! =)

Tack för igår...det var kul att du kom.

Jag fick dessutom en hel del positiva kommentare om håret, kände mig riktigt fancy! =)

Hör av dig sen förresten om du skulle behöva nån hjälp med lägenheten!

Hoppas du får en bra dag.

Kram på dig!

2009-04-12 @ 13:22:59
URL: http://coolastebrudnistan.blogg.se/
Postat av: Karin

är lägenheten bra? Längtar efter att hälsa på!

2009-04-16 @ 19:53:10
URL: http://kariiiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0