Wallgrave?


Glomde att namna att det var runt tolv timmar i buss vi hade att se fram emot igar kvall. Och hor och hapna det gick faktiskt ganska smartfritt, tur eftersom vi faktiskt ska harifran nagon gang ocksa. Men for tillfallet ar vi ratt nojda har i Chaing mai, en trevlig stad som vi idag forsokt bekanta oss med. Traskade pa runt stadskarnan som ar omgiven av en fyrkantig vallgrav ( Hanna, vad heter det pa engelska?) och tyckte att vi hade stenkoll pa laget anda tills det var dags att bege sig hemat da upptackte vi att vi var helt lost. Tur att det finns Tuk tuk. Imorgon blir det en 3-4 timmars cykeltur i bergen, seriost va? Okej jag erkanner, det ar 100% downhill...

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tror att det heter moat men wallgrave låter mycket mycket häftigare.

2009-01-31 @ 18:01:46
Postat av: Hanna

Ja, ordböckerna på internet säger att det heter moat...men det har då jag aldrig hört. Kan nog säkert finnas ett annat namn också, typ mer amerikanskt och välkänt. Härligt att ni har kul i Chiang Mai, önskar att jag kunde vara med! Puss o kram

2009-01-31 @ 22:15:32
URL: http://hannaselinder.blogg.se/
Postat av: Karin

Åhh, är inte alls avis på dig emma! hoppas att du har det underbart!

2009-01-31 @ 22:58:31
URL: http://kariiiins.blogg.se/
Postat av: lotta

hej....hoppas du har det bra...saknar dig.. kram

2009-02-01 @ 17:30:54
Postat av: Anna

Hoppas du har de tsuper bra!!!! JAg håller ställningarna här i Umeå åt dig!!! Saknar dig. Kram

2009-02-03 @ 09:31:15
Postat av: Hanna

Tjoho! Härligt att höra att ni håller formen, i sommar ska vi äga stranden emma! :)

2009-02-03 @ 16:24:12
URL: http://hannaselinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0