En måste ju leva


Alla mina måsten: Jag måste vara smal, jag måste arbeta, jag måste arbeta hårdare, jag måste tjäna pengar, jag måste ha välstädat, jag måste hinna med mina vänner, jag måste hänga med i världen, jag måste shoppa, jag måste ha fina kläder, jag måste ha välsköt hår, jag måste sminka mig, jag måste sova ca 8 timmar per natt, jag måste äta bra och gärna ekologiskt mat, jag måste vara ute i friska luften, jag måste vårda mitt inre, jag måste läsa, jag måste ha ett fint hem, jag måste ha en framtid, jag måste vara en fantastisk människa, jag måste vara lycklig, jag måste orka måsten och mer därtill.

Är det bara jag som är så här knäpp och bär på alla dessa skitiga måsten? Jag vill inte men jag måste, nä helvete heller,  jag måste inget alls. Trots att jag inte tror att jag kommer lyckas men från och med nu ska jag verkligen bara vilja istället för att måsta. Fult ord föresten, måste.

Jag vill äta nybakt scones med smör och sjukt mycket ost + extra ost på sidan om. Okej, do it!

Kommentarer
Postat av: Anna

En sak måste du i alla fall... vara med mig snart! Lunch, middag?? Kram

2009-03-01 @ 21:30:12
Postat av: ? :-)

Det enda man MÅSTE är att leva, allt annat är sekundära saker man skall göra för att man vill. Fast vissa saker underlättar om man anser att man måste göra dem, som att gå till arbetet. Eller är det inte så? Sedan så kan man ju ha sånt roligt arbete som mig att man VILL gå dit. Fast det är ju en annan historia. Men jag tror nog att du tycker om ditt arbete så mycket att du VILL gå dit med, eller? Nu blev det riktigt freudianskt. Välkommen hem till snön förresten. Visst är det vackert och härligt med vårvinter?

2009-03-01 @ 22:32:33
URL: http://www.enannangång.kanske
Postat av: Hanna

Ett bra mål det där, att vilja istället för att måsta. Ibland måste man ju, men det är så mycket roligare att bara vilja :) Lycka till!

2009-03-02 @ 08:43:22
URL: http://hannaselinder.blogg.se/
Postat av: AW

Du måste ingenting mer än att må brq med dig själv. Hur din lägenhet, dina kläder eller ditt hår o.s.v. ser ut har ju ingenting med dig som människa att göra. Fantastisk kan du vara ändå! Vilket du är! Skötom dig! Kramar

2009-03-02 @ 13:18:13
URL: http://coolastebrudnistan.blogg.se/
Postat av: Lala

Näää, sådär är jag oxå!! Jag måste resa, jag måste bo fint, jag måste träna, jag måste ha mkt pengar, jag måste ha snygga kläder, jag måste ha fin frisyr (tack E), jag måste jobba...helst vill jag vara BÄST på alla måsten oxå!!

2009-03-02 @ 21:48:00
URL: http://lala81.blogg.se/
Postat av: LiiLii!

Åhh de gör du helt rätt i! Gör bara de du vill, måstena sitter bara i huvudet så se till att banka ut dom därifrån! (ja ska göra mitt bästa för att leva som jag lär) Saknar dig! pusspuss. ps vill du åka till fjällen nån helg??? ds

2009-03-02 @ 23:18:56
Postat av: Hanna

Men heeey, no probs darling :) Vad gör du imorgon kväll?

2009-03-02 @ 23:19:41
URL: http://hannaselinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0