Days of our lives

Vilka dagar minns du? Alldeles för många av mina dagar seglar obemärkt förbi, flyter ihop och försvinner. Tanken slog mig för ett tag sedan och den blir bara mer skrämmande med tiden. Jag kommer ju knappast komma ihåg vad jag gjorde den 31 maj 2010 om tio år, kanske knappt om en vecka. Jobbigast är att den enda som kan påverka är jag själv eller att jag skulle få ett superminne. Men ibland önskar man att det skulle vara lite fler "plötsligt händer det". Äh, det är väl bara en dålig måndag, som så många andra måndagar. Helgens ångest som inte släppt, inte så ovanligt och inget jag kommer minnas nästa gång det är dags för nästa fest.

Om jag mot förmodan skulle minnas idag, blir det som dagen efter dagen då min finaste farmors cykel blev stulen eller som dagen då jag önskade mig ett par nya axlar eller som dagen när jag drömde om nått annat. Fast jag inser jag att allt det här har hänt förr men jag minns inte när...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0