I en solgul nyans.

Vill du veta vad jag just nu saknar? Ett hus. Ett stort hus vid vattnet (eller iaf med gräs runt) Kan du ge mig det så slipper jag tjata på pappa. Tack.
O ja just det. I huset ska det helst rymmas jätte många men allra minst tre. Tack igen.

Frida

Gillar verkligen filmen med samma namn som rubriken. Och Salma är strålande i den.

Solidaritet, ja tack!

Även om det inte är 24 seven så är mina lyckokickar just nu på topp! Vad är väl en inspirerande kurs i medelhavet när man får uppleva sin bästa årstid med sitt bästa jag? Och imorgon är det fredag och jag får fint besök. Strålande stjärna!
Och så röstar vi INTE på Alliansen på söndag.

That keep me searchin for a heart of gold

För er som inte funderar.
Det är jobbigt för oss som söker meningen med livet. Men vi väljer det ändå för att vi så gärna vill, att allt plötsligt ska vara glasklart, enkelt och sant. Livrädd för att det kanske är enklare än vi tror. Men ännu mer skrämda av att det inte finns svar. Men viljan vinner och vi söker, ibland med hopp, ibland med förtvivlan. Det är svårt att balansera. Vi längtar efter något annat, en annan tid, en meningen, ett mål. Att det är lätt att tycka att det vi egentligen vill, som att leva här och nu, verkar meningslöst. Det jag är mest rädd för att jag inte kommer förstå att jag förstår. Att jag missar eller inte vågar se helheten, mina dagar. Är det så jävla viktigt att fundera över egentligen? Jag önskar jag kunde svara Nej, men jag är alldeles för nyfiken för det.

Och sen ville jag skriva till er som inte bryr er. Men jag låter bli. För jag vet ju inte mer än ni.

 And I'm gettin old.  


RSS 2.0