Det kommer bara leda till nått ont.


Bakrund: Har haft en underbart energi givande spahelg med min vän tätt följd av en annorlunda arbetsdag/kväll likväl underbar.

Mitt i denna fina lyckokick finns det ändå nått som förstör. Varför gör man de små sakerna stora? Större än det som är viktigast. För det är det "stora" obesvarade telefonsamtalet (på två sekunder) som gnager ett allt för stort hål i själen. En klok Annika sa till mig; att hjärtat är så mycket starkare än hjärnan. Så trots att man vet hur man ska känna och handla så är hjärtat starkare och gör som det vill trots att hjärnan vet bättre. Och det stämmer. Ibland är mitt hjärta lite för stark för sitt eget bästa, ett bodybuilder hjärta.

I mitt badrum sitter en lapp om mig: Med min stil och pondus är du en sjukt bra förebild. Annika är som sagt väldigt klok och hennes ord peppar varje gång jag ser mig själv i spegeln. Tack!

Salta drömmar


Hittade min nya grej igår. Nämligen att baka kakor och det var jag jätte bra på. I en hel dag, för idag tappade jag det. Men jag har lärt mig att baka och prata i telefon samtidigt det är väldigt obra...

Starkt jobbat...


Två helger lyckades jag hålla mig nykter. 21 dagar och en halv kväll. För jag höll mig faktiskt i fin form ganska länge i lördags. Men helt plötsligt bestämde jag mig för att komma ikapp resten av festen och vaknade upp i söndags utan att veta hur jag lyckats ta mig hem. Min hjärna stänger alltid av sig när den vet att den snart ska få vila. Ganska otrevligt men jag är så van vid att minnas hela kvällen förutom just hemfärden och att jag gått och lagt mig. Det var iallafall värt huvudvärken som söndag erbjöd, för det var en galet rolig fest. Och bäst av allt är att helgens sällskap inte har något emot att jag blir Vilda, tvärtom faktiskt.

Idag har jag haft turen att vara med T, Morfar och Mormor, Helle Pelle och Lotta. Jag har det ganska bra ändå.


Kan man hitta en schysst personlighet på blocket?


Sedan en längre tid tillbaka diskuterade jag och Hanna när man är som snyggast och konstaterade att vår snyggaste tid bör vara nu. En tid senare, alltså i onsdags när vi sist träffades, kom jag ihåg detta och insåg att det måste ju innebära att snart är vår topp förbi. Hanna var som vanligt klockren och sa -Ja nu får man lov att skaffa sig en schysst personlighet istället...Jag undrar bara vars man hittar en sån?


Det gör mig detsamma


Vad jag avskyr att känna likgiltighet. Spela roll, whatever, det kvittar. Att vara varken eller, utan bara mittemellan, är allt annat än spännande. Men det bryr ju inte jag mig om. Nä, jag nöjer mig tydligen med mellanmjölk och lätt och lagom. Livet är riktigt trist när man önskar sig lite Pms för att liva upp stämningen.

Tid





Snart ett år sedan. Med tiden kom förändring. Sandras hår har vuxit och våfflan som låg i hennes mage heter nu Nils och har börjat krypa, Sara har fått en Elsa och själv har jag hunnit byta jobb, flytta och blivit singel. Jag välkomnar den finaste tiden -hej höst!


Skalfesten


En himla massa siffror och ännu fler frågeteckan så var skalfesten gång och ledde oss till en början ut på solvarma klippor. En massa mat, lekar och samkväm avslutades med disco till E-type. Jag, Gullan och Annica stod som vinnare. Jag hade klätt mig för november men det hade inte behövts för med fina vänner håller man värmen. Hade nog hur som helst inte frusit ihjäl. Gick upp 2,5 kilo under timmarna i Holmsund så det borde ha isolerade fint.

Kvällens roligaste: Caroline undrar vad klockan är och Annica håller till svars upp nio fingrar därpå Carro utbrister: Elva!  Ha ha, jag undrar om det var den norska snapsens fel? Lag Erik, Caroline och Olles töndövhet var också underhållande. De fick en finsk version av Chers Belive till Björn Skifs. Laila ville prata med en kändis och ringde nummerupplysningen men både Etype och Henrik Schyffert hade hemligt nummer, suprise.

Jag chockade alla med att vara nykter. Och upptäckte att jag är sjukt bra på att festa utan alkohol En oväntad men trevlig och ännu bättre, hälsosam vetskap. Synd bara att min kropp är ovan för jag drömde att jag var full och vaknade upp och kände mig bakis...

03.20




Jag står stadigt ikväll. Nykter lördag. Försöker reda ut en känsla som är svår. Som borde vara enkelt. Känns något svårt är det kanske inte rätt?  Ähh jag sover istället.


Det var sommar






Förra helgen hemma med badpojkarna.

Every day





Beroende


Just nu är socker min värsta fiende. Gårdagen var så fin att jag skulle kunna tänka mig att äta upp den, sockersöt med kristyr i kanterna. Om livet alltid skulle smaka så gott så skulle jag kunna leva med att bli fet. Receptet? Hoting, familj och vänner. Blanda och njut!

Så close men inte nära


Om jag ändå vore: en människa som ägde ett stort tålamod och lugn.Om jag ändå kunde: leva med att saker inte sker på stört. Om jag kunde känna: att man dör inte av att vänta mer än en dag. Men jag är inte ens i närheten av att vara den människa jag önskar. Just nu känns det som om att jag inte kommer leva imorgon. Även om det känns, så vet jag att man inte dör av väntan. Därför åker jag till Hoting imorgon. Det kan bli fint!

Det är skitsnack det där med den som väntar på nått gott...


Yrar


Efter en riktigt usel show och efterföljande blackout, var det han som fick mig att höra det jag redan visste. En insikt som redan fanns men inte bottnat. Det är inte okej. Det har det aldrig varit och jag har alltid vetat det, ändå har jag aldrig känt så här. Ångesten var inte lika stor som förändringen. Jag längtar efter honom.

Nu ska Vilda tämjas


RSS 2.0