Betongkatter


Medans resten av staden yrar så leker jag med katterna, fixar i sovrummet och fnullar på med allt och inget. Ganska härligt måste jag konstatera. Det trodde jag inte när jag stegade ut från salongen vid sex ikväll och föll från hundra till noll. Men efter att min panik över ledigheten lagt sig hittade jag det sköna i det lugna.


Antingen kommer min Oskar med vän på besök imorgon eller så besöker jag Lycksele (loppis!) och Tina. Och nästa helg ska jag banne mig hem. Det bara är så. Både katterna och jag måste få lite gräs under fötterna/tassarna.



Jag saknar dig med!


Gud i himmeln vad trött jag är. Jag blev extra lycklig av två saker idag. När jag kikade in på Erikas sida. Det blev ett äkta -ååååh moment. När jag väldigt trött körde hem från jobbet vid tio och en av mina bästa bitar spelades på radion så jag var tvungen att vrida upp volymen.
Sen jag kom hem har jag har även hunnit få snabb besök av mami, papi och Sofie. Och sen har jag målat sängen ett varv till. Så nu är det dags att sova, det blir golvet en natt till.



Att lära en gammal....


But why lär man sig aldrig. Varför ska jag ha så väldigt bråttom när jag VET att det i längden straffar sig?
Jag håller på att måla om min säng, istället för ek blir den vitt. Jag insåg att jag köpt fel färg (det råkade bli det icke vattenlösliga alternativet) men eftersom jag inte klarar av att vänta en dag för att inhandla ny färg, så målar jag ändå. Problemet uppstår när jag ska tvätta av mig och resten av lägenheten, då blir det där vattenlösliga väldigt viktigt. Hade jag inte haft Tobias nära hade jag nog hoppat från balkongen. Nu räddade han mig med lacknafta. Men jag är ändå så sjukt less på mig själv. Det är såna här grejer som kan leda till mitt och lägenhetens sönderfall. Jag måste skaffa tålamod och vara mer noggrann.

Imorgon jobbar jag tio-tio. Jag gruvar mig. Jag försöker att intala mig att så länge jag inte har bråttom hem så går det bra. Synd att jag samtidigt tänker -hoppas jag hinner hem lite tidigare och hinner måla sängen ett varv till.

24 maj


Jag och Rebban tog ett dop i älven igår. Nu hoppas jag inte att någon förkylning infinner sig så att jag får ångra det hela. Utan istället får fortsätta tycka att det var rätt coolt och inte dumdristigt.

Gratis reklam


Härlig kväll. Vi åt, skrattade och diskuterade. Nu sitter jag och lyssnar på Sofia Anderssons låtar på myspace medans Tina förlänger Rebeccas ögonfransar. Alla tre är gamla klassisar. Imorgon blir det en tur till mitt och Annicas hemliga place. Jag tror jag dör, så mycket längtar jag. Sen ska väl fab three hänga, för nummer four Yoyo dissade oss i helgen.


Tina från VIP i lycksele, förlänger fransar. Boka tid? 0950 12515

Vackert och välbekant


Hemma hos Morfar och Mormor var allt som vanligt. En av de vanligheter, som jag tycker så väldigt mycket om, är när morfar visslar. Det gör han alltid när han pysslar och jag blir så lugn och glad av det.
Förr om åren när jag bodde där, vaknade jag antingen till hans visslande eller av att det spelades på nyckelharpan. Jag saknar den tiden. För jag kommer aldrig bo så bra igen. Där var jag verkligen en Prinsessa. Deras Prinsessa. Nu har jag istället en lurvig trasdocka som väckarklocka. Och det är fan inte ett dugg harmoniskt. Inte ens mina spetsgardiner får mig att känna mig prinsessig när Fu drar igång klockan fem på morgonen. Men nu får jag några sovmorgnar eftersom de rest hela vägen till Terrängvägen. Tack och lov för delad vårdnad!

Tisdag + Aerobox = Sant


Ikväll ska jag inte läsa. Igår kväll var jag så rädd för spöken att min före detta sambo fick komma och övernatta. Jag kände nämligen inte för att sova på toaletten, vilket brukar vara mitt vanligaste sätt att undkomma de döda. Men jag är oftast tuff och inte mörkis så ofta. Och det är tur, för det vore inte vidare fräscht i längden.

Sjukt jobbigt på träningen ikväll men det är det värt. Endorfinet är det bästa priset.

Att hitta en skatt


Att ha katter är väldigt mysigt och jag älskar dem (oftast). Men de har en ful ovana, nämligen att väcka mig vid fem-sex snåret varje morgon. Speciellt otrevligt är det om man dessutom druckigt en massa alkohol och varit ute och flänkt till två kvällen innan.
Det var som upplagt för en risig söndag men Annika räddade dagen med ett sms. Frukost hemma hos henne och loppisrunda.
Vi började med en äkta (billig) loppis på Umeåker i det fantastiska vädret. För mig blev det bara gardiner medans Annika shoppade loss ordentligt! Därefter matade Annika mig innan vi drog vidare mot vårt hemligställe och Antikloppis. Tyvärr visste vi väl inte varken vart eller hur långt vi skulle och det slutade med att vi bara hann vara tio minuter på hemligstället innan det stängde. Men vi ska dit och upptäcka det lite mer nästa helg. Nån som äger en bil modell större att låna oss?

Det finns fler andledningar att längta efter helgen. På fredag kommer Tina! Men först ska jag ha en fin vecka. Hittills har måndagen börjat bra. Jobb, lunch i solen och promenad. Kvällen har jag tillbringat i mitt alldeles egna sällskap. Jag har bara varit hemma, ingen träning och inget annat stort projekt. Ovanligt men skönt. Jag lyssnar till och med på musik. Riktigt ovanlig.

Du ljuva sommar





3 saker att lägta till: Tåsjön, Väggluskojan och Andersnäset.

Fix me


Det gör ont i hjärtat, därför försöker jag gråta en skvätt. Till min hjälp har jag klippet nedan som jag hittade hos Kim. Jag behöver rensa lite. Precis som förra våren börjar stressen äta upp mig. Då var det för att jag inte trivdes på jobbet. Nu räcker tiden bara inte till. Jag vill jobba JÄTTE mycket, jag vill träna JÄTTE mycket, Jag vill fixa i lägenheten JÄTTE mycket, jag vill jobba in till kurser JÄTTE mycket, jag vill vara med kompisar JÄTTE mycket.
Jag har lixom svårt för att vara lagom (usch) Men jag vet att jag måste försöka, för det är fasen inte kul att ha bröstsmärtor pga stress när man är 23 år gammal.
Det konstiga är ju att jag tycker ju om att ha mycket att göra. Jag gillar att både vara och göra för mycket. Jag är ALLT och för mig existerar inte inget.


http://www.youtube.com/watch?v=W_n0zvoHlVk






Så levde hon lycklig i alla sina dagar




Det har flyttat in en prinsessa på orienteringsstigen. Vilken överraskning. Jag älskar henne. Och hon älskar spets.

No more slösa







Hellre en lång skumpig resa på vägarna i Kambodja. Än en hel vinter i Sverige.


Välkommen Sömndag








Tja kexet, står du här och smular?




Den här puddingen fyller 25 år idag!

Mina kombos







Inte blev det bättre i Umeå


Och jag skiter fullständigt i om jag är världens tönt som gråter när en god vän varit på Ikea utan att nämna detta för mig. Jag hade så väldigt gärna velat ha saker därifrån och det vet jag att han vet. Därför sitter jag nu och gråter. Jävla tönt.

I Scream, You Scream, We All Scream for Ice Cream


På min morgonrunda sparng jag på min gamla mellanstadielärare. Hoting har aldrig lidit större förlust än när han flyttade härifrån(Själv kommer jag på en knapp andraplats) Hägge, vilken hjälte. Han var fasen bra på allt och det gjorde mig glad att se att han var sig lik.

Synd bara att jag hade skitigt hår och var tok röd i ansiktet. Men så hade jag inte heller förväntat mig att Hoting skulle få så många fin besök på en och samma helg.


För fin för Hoting


Försöker intala mig att jag haft fina dagar i Hoting men i ärlighetens namn längtar jag tillbaka till stan. Mest för att jag blir så ledsen när det jag tycker är fint förstörs av andra. Kamratskap är ett ord jag stark förknippar hemma med. Men ikväll blev jag bara hetsat till att dricka sprit och när jag vänligt avböjde fick jag höra att jag var fin i kanten (stora ord av stora genier) Sen gillar jag inte när det tisslas och tasslas för jag tar så lät åt mig, även om jag inte borde. Hoting känns tomt denna helg.

Jag har en liten fråga till de som i vanliga fall fyller ut, Ellet och Kaka drar vi en repris på midsommar? Jag skrev det här en gång och jag är alltid lika tacksam att det finns de som verkligen känner mig och ändå håller om mig.

Det som varit fint är solen, familjen Pettersson, Scherdin och Mattson, katterna, loppisresan, promenaderna och bäst av allt att få vakna till familjensljud.

-Och ja. Jag är nog lite för fin!


RSS 2.0