Var nöjd med allt som livet ger





Ko Phangan, Pra vattenfall nånting.

Allting som du kring dig ser. Varför gruvade jag mig för att arbeta? Glöm bort bekymmer, sorger och besvär. När man har världens finaste vänner på jobbet kan det inte bli dåligt - Kittlar döskönt i kistan.

Bubblegirl


Jag vill bara lägga mig ner och skrika. Jag vill inte kliva ur min bubbla, för här är allt så enkelt. Jag vill inte att allt ska bli som vanligt.  Helvetes jävla älskade vardag, där tog du mig igen. Du känns platt och tråkig.

Med fötterna i det fria, står jag stark.


Imorgon är det dags för jobb. När under min månads ledighet blev jag så trött på att arbeta? Utvilad vet jag inte om jag är men min sundare syn på livet ger mig energi. Hoppas det håller i sig!





You and me, Baby!




Första natten på en månad som Tina inte sovit bredvid mig! För det mesta känns det bra att vara hemma igen, som igår när jag fick mysa med katterna och äta hemmapizza med lilla familjen. Men nu när jag sitter ensam i lägenheten och lyssnar på Veronica Maggio så känner jag hur det börjar krypa i kroppen, att jag ska ha så svårt för förändringar och farväl. Det får bli gymet, där blir nog allt bra (dessutom behövs det!)

Tack



Vad som hände...


i slutet. Vi flyttade, solade, var pa beachparty, slappade, åkte båt, flög, bodde på ett 83 våningar högt hotell i Bangkok, visade Malin och Markus Kosan, ping pong, shoppade, åkte båt langs floden, drog runt i china town, åkte sky train,  hade ont i ryggen och stressade in i det sista (så att jag snudd pa svimmande)  Men det var fint och jag saknar allt...

I Stockholm


Usch, jag vill bara gråta. Hemma, vilken sorg och lycka!

Graset ar alltid gronare...


Nu flyttar vi igen. Vi gillar ju att rora pa oss sa nu byter vi boende, trots att vi bor super fint, men vi vill narmare party. Ska forsoka lata bli att tanka pa att dagarna ar raknade. Idag tror jag det blir ett besok hos frisoren, vad tror ni om det?

Igar drog vi runt on i var hyrjeep och klattrade upp till en massa vattenfall, jag gillar sant!

Hur har ni det? Beratta...


Drabbar ingen fattig...


Sitter precis och vantar pa jeepen som vi hyrt  ska dyka upp, sedan ar det dags att utforska Koh Phangan, for det ar har vi befinner oss nu. Resan gick otroligt smidigt och vi kanner oss valdigt nojda med livet. Forsta gangen jag och Tina har pool, vilket lyx. Kanns som att budgeten tojs mer och mer nu pa slutet men vadda jag sager lat det rulla...


Till er


Dagarna bara rinner ivag just nu. Borta bra men hemma bast (jag trivs ratt bra borta) Ikvall blir sista natten pa Ko tao for imorgon drar vi vidare till koh Phangan. Malin och Markus hanger med men Brady har lamnat oss och tog bungalow nyckeln med sig. Planen ar att avsluta med en ladyboy show ikvall.

Tog en tripp tillbaka till Chalok bay idag och at lunch pa resturangen som lag en bit ut i vattnet. Tyvarr har jag inte varit forbi tatto stallet och visat upp mig men jag planerar att ha min leopard klanning ikvall sa vem vet jag kanske borde titta forbi ( tjejen dar alskade den sist)

Trots att jag har det mer an bast sa langtar jag efter alla fina vanner!

Okej


Sa blev det som jag trodde, jag tappade kontakten med verkligenheten. Det ar verkligen dags for en uppdatering...
Vi befinner oss just nu pa Ko tao, och har har vi varit sedan fyra dagar tillbaka. Igar var det svenskt beach party. Och sjalvklart var vi dar (vi akte ju till Thailand for att traffa andra svenskar) Igar motte Malin och Markus fran lycksele upp oss vilket var jatte trevligt, speciellt eftersom Markus kunde underhalla var amerikanska van Brady.

Vad mer sen sist, antagligen ganska mycket eller ingenting. Snorklingstur var hur trevlig som helst ( Ross i vanner var med) och igar gjorde jag och Tina tva dyk. Sjukt nervos och bakis, overlycklig over att jag lyckades!


Punka


Just nu befinner vi oss i paradiset. Akte igar till on Koh phayam utanfor Ranong. Ranong var inget for oss det kandes som att vi befann oss i en spokstad och bodde pa ett spokhotell. Sa lite lokalbussar och farjam sa var vi pa plats har for att antligen fa njuta av sol och bad, yes!
Idag hyrde vi moped och upptackte on lite, helt fantastiskt fram tills vi fick punka...
Vi ville ju aka pa en dyktur harifran men da dem ar for manga dagar och for dyra blir det en snorkel tur pa tisdag med overnattning i talt, kan ju bli spannde. Om mina fd reskamrater laser sa paminner Koh phanyam om Bottle beach. Vi bor i en bambu bungalow sa talta borde inte bli nagot problem for oss.

Gardagens roligaste: Tina satt och surfade da en tysk tjej kom forbi och fragade om hon var klar med datorn - are you finished? Tina svarade - No im swedish. Klockrent!

Vackra ord


Det är en nåd Att få en sån kärlek Och ett brott att låta den gå.



Festfixare


Tagresan fran Chiang Mai- Bangkok ar avklarad. Men resan mellan Bangkok och Chumpton avbrots sa nu befinner vi och resten av Sverige oss i Hua hin. Vi kom pa den fantastiska iden att dra en 'liten' fest pa taget mot Bangkok, en valdigt trevlig sadan forut att det inte blev sa mycket somn och lite for mycket saengsom. Sa vi var inte altfor pigga nar vi rusade vidare mot nasta tag som var alldeles for trang och kallt for att sitta och ma daligt pa. Vi fick hora att det forsta taget vi akte pa fran Chaing mai var ett nytt tag och vi funderade over hur gammalt da kunde se ut (eftersom det kandes ju inte direkt purfarskt det vi akte med) och nu vet vi hur ett gammalt ser ut...

Imorse bestamde att idag maste vi borja halla i slantarna och darefter gick for att  lamna in tvatt, utan att fraga om pris. Arhundradets dyraste tvatt (dessutom var vi tvungen att visa upp allt vi skulle tvatta ink. underklader, trevligt lixom)

Imorgon hoppar vi pa bussen till Ranong. Fast jag langtar tillbaka till norr, det var perfekt klimat dar. Nu ar det for varmt. Men trots varmen vill jag stanna for evigt.

Hemkunskap


Kanner mig helt tom i huvudet och totalt knackt. Igar efter cyklingen var jag full av energi och hel peppad, det var hur kul som helst att cykla ner for bergen och jag skulle mer an garna gora det igen. Men idag har vi lagat mat och det var val inte sa jobbigt och bra kursledare osadar men en dag ar mer an nog och resten av manad ska jag njuta av att inte behova laga mat. Var aldrig sarskilt fortjust i hemkunskap och det var ju faktiskt vad det var. Just nu forsoker vi komma pa vars vi vill framover och det ar faktiskt inte det lattaste. Tips vore inte dumt!

RSS 2.0