Att hitta en skatt


Att ha katter är väldigt mysigt och jag älskar dem (oftast). Men de har en ful ovana, nämligen att väcka mig vid fem-sex snåret varje morgon. Speciellt otrevligt är det om man dessutom druckigt en massa alkohol och varit ute och flänkt till två kvällen innan.
Det var som upplagt för en risig söndag men Annika räddade dagen med ett sms. Frukost hemma hos henne och loppisrunda.
Vi började med en äkta (billig) loppis på Umeåker i det fantastiska vädret. För mig blev det bara gardiner medans Annika shoppade loss ordentligt! Därefter matade Annika mig innan vi drog vidare mot vårt hemligställe och Antikloppis. Tyvärr visste vi väl inte varken vart eller hur långt vi skulle och det slutade med att vi bara hann vara tio minuter på hemligstället innan det stängde. Men vi ska dit och upptäcka det lite mer nästa helg. Nån som äger en bil modell större att låna oss?

Det finns fler andledningar att längta efter helgen. På fredag kommer Tina! Men först ska jag ha en fin vecka. Hittills har måndagen börjat bra. Jobb, lunch i solen och promenad. Kvällen har jag tillbringat i mitt alldeles egna sällskap. Jag har bara varit hemma, ingen träning och inget annat stort projekt. Ovanligt men skönt. Jag lyssnar till och med på musik. Riktigt ovanlig.

Kommentarer
Postat av: AW

ledsen att jag inte kunde vara till nån guide-hjälp. Men bra att ni hittade till slut iaf! =) Jag måste ju komma och hälsa på dig någon dag och se hur du har fått det! Nu är det min tur. =)

Kram och sköt om sig lite!

2009-05-18 @ 22:56:33
URL: http://coolastebrudnistan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men nej! I och för sig hade det inte spelat någon roll, jag jobbade som ändå igår. Vi får styra upp nånting nästa vecka, kanske nånting riktigt ordentligt som till exempel middag + vin + film eller så?

2009-05-18 @ 23:48:46
URL: http://hannaselinder.blogg.se/
Postat av: Ellet

btw så berättade en av rehabassistenterna där jag gjorde min praktik att hon hade börjat jobba på det där psykhemmet där du varit? de va helt sjukt men de va typ ett eget samhälle där inne där det numera är loppis. De hade tandläkare, frisör, badhus, affär, typ allt man behöver. så psykpatienterna behövde liksom aldrig ut i "livet" vilket måste ha varit bra tyckte dom då (NOT).. jaja men de va kul o höra henne berätta om alla gångar där under marken.. där du ha varit o promenerat!

2009-05-23 @ 11:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0