När vi är tillsammans




Bildspel av Erika


Såhär i efterhand

GOD JUL!



En bästis och två festis


Vardag.


Jag har en hatkärlek. På ett vis älskar jag stabiliteten och rutinen som följer den. Samtidigt avskyr jag det tråkiga och platta. Jag vill känna trygghet men samtidigt ha hjärtat i halsgropen. Jag både älskar och hatar lugnet och kontinuiteten. Jag vill vara fast men ändå fri. Jag vill både vara hemma men känna mig borta och vara borta men känna mig hemma. Kan man kombinera det enkla och trygga med det fria och äventyrliga? Kan man vara ett yrväder med vardag? Kan man älska det man hatar?

För varje hjärtslag





Hål i hjärtat


Tillbaka i Umeå. Hade förhoppningar om jag kanske skulle vara saknad men mina förhoppningar blev till ett hål i hjärtat.  Datorn var mer intressant än vad jag var. Vad det kan göra ont att behandlas som luft.
Har nog aldrig varit så raslös i själen som jag varit under denna julhelg. Har mest velat supa bort allt som jag inte tillåter komma upp till ytan. Jag har väl lyckats sådär. Den här dagen är skräp. Dessutom har min älskade Erika har åkt ifrån oss igen. Skräphjärta.


Hej som i håkan


Jag hade nog förstorat upp det där med att vara bakis för det gick ju bara fint. Jag var dessutom pigg nog att träna afrodance på kvällen, basta hos Hanna, åka skiboard till björnholmen och elda lite och kolla på när andra drack sprit. Idag har varit världens mest göralösa dag, har letat sällskap men ingen har haft tid för mig. Jag har haft så tråkigt att min sjukdom hunit ikapp mig och nu har jag feber på ena örat och inte feber på andra, halvsjuk alltså. Får se: antingen blir det bara hemmakväll, eller nykter utekväll eller onykter utekväll. Svårt val.

Det bjuder vi på


Igår när jag och min gode vän Erika spatserade på byn, talade vi om hur tråkigt vi tyckte att det var att gå ut nufötiden och hur ens tanken på att vara bakis gjorde att man aldrig mer ville dricka sprit. Men sen la jag till att - Fast idag är jag så jävla raslös så ikväll ska jag bli aspackad. O så blev jag det och Erika gjorde likadant. Idag när vi satt och försökte komma ihåg om vi hade kul igår sa Erika - Alltså jag hatar folk som är på fest och inte dricker. Detta med tanke på att det var vissa andra som hade mycket lättare att komma ihåg vad vi hade gjort. Ähh, säger vi och går vidare med livet.


Väldigt mycket jag




Det skrivs för sällan om hur jävla bra jag är. Därför var det mest det jag ville, skriva om hur bra jag är alltså. Jag är bäst!



Om bilden inte vore grå

Så skulle ni se att himlen var blå.

SOMMAR!

Pepptalk


Så blev det helg igen, alla normala människor som tar helgpaus skrattar jag åt och springer om. Nu är jag nära upploppet. Av 16 dagar är det bara 4 kvar. Helg och vila är överskattat och för veklingar. Bara för att visa mig riktigt tuff jobbade jag till halv nio ikväll. Jag är inte ens trött.


Min typ av miljötänk


Är det så att jag skulle bli förkyld här i dagarna så är det inte så konstigt, vi har nämligen haft sjukt kallt idag på jobbet. Hade glömt hur kallt det kan vara att jobba i gallerior på vintern. Tur att jag är på City imorn så jag hinner värma upp mig inför helgen.

Gjorde en väldans god vegetarisk köttfärssås ikväll. Kanske inte ska kalla det köttfärssås när det inte är kött i men ähh! Jag kan ju berätta, om jag inte skrivit det tidigare, att sedan en tid tillbaka är jag halv/ fejk vegetarian. Det innebär att jag inte köper kött men är det nån som bjuder så går bra. Konstigt? Ähh!

Ikväll avslutar Edward Scissorhands.

Vad är tid


Svisch, om jag skulle sätta ord på min kväll så blir det svisch. För jag kom hem strax efter nio och jag har hunnit göra två kakbak. Det blir goda julklappar i år. Jag gillar verkligen att vara effektiv och produktiv. Tycker sämre om de som inte orkar eller har tid. Fast sån är ju inte jag. Man har ju alltid tid, frågan är bara vad man vill fylla den med?

Tredje kvällen i rad som Forrest Gump får avsluta min kväll. Bäst

Herrejössesresan 2008

Eftersom 2008 lider mot sitt slut lägger jag in en repris på herrjössesresan.
Jag är osäker på om min och Tinas resa kommer få samma rubrik. Antagligen inte. Men det blir nog minst lika bra ända.













Vilka är på?


Längtar till jul nu. Inte efter maten eller alla förlegade traditioner som vi som tur mest skippar i min familj. Jag längtar till Hoting och alla kompisar som jag ska få leka med. Förresten vilka är sugna på att hänga med mig och Hanna S på juldagen? Finns bara en regel och det är att man måste dissa Strömsund.

I helgen har jag jobbat både lördag och söndag, gick fint. Igårkväll umgicks jag med Lina och Frida och nu ikväll blev det morfar som hade äran att få besök. Av 16 dagar är det nu bara 9 dagar kvar innan jag får vila. Ge gärna förslag på vad ni vill göra på juldagen om vi ska leka och snälla nån kan väl svara så det ser ut som att jag har några kompisar iallafall...


Let it be




Bra låt. Visst?
Nu drar jag till Selinder på idol kväll, ska inhandla lite gott först. Har längtat efter godis hela veckan men att träna och äta godis går inte ihop. Därför tränar jag inte och äter godis ikväll, smart där!

Lilla Fu





Get a room


En massa dagar senare har jag mest jobbat och tränat. Och det känns inte som fy skam, men dagar går så fort när man har fullt upp. Därför tyckte jag att på min sista lediga dag innan jul var värd en riktig slappardag. Men den här söndag försvann den med. Lite vila var välbehövlig efter en sen lördagskväll, som började med mat, mys och julklappar på jobbet vidare mot drinkar och dans på rex därefter hamburgare och skratt på max och avslutning med fyra pers och två katter i en etta.
Väldigt trevligt med besök av Lars och Gabriel men nästa gång har jag förhoppningsvis lite större. För nu kunde jag bara erbjuda en kort soffa och en thaikudde som säng. Gabriels allergi mot katter kan jag tyvärr inte göra något åt. Men jag sa åt pojkarna att dög det inte kunde de ju ta in på hotell, men det verkade duga, men så kanske det är så att dom inte är så särskilt kräsna. För vi är nog alla tre vana vid "värre".

Svårfotade


En dyr affär


Imorgon ringer mäklaren för att som han skrev "tala affärer". Visst låter det både viktigt och spännande?

Rollercoaster


Jag kom hem tokpeppad och glad från träningen men upp som en sol och ner som en pannkaka kan sammanfatta min kväll. Idag var mitt fall "Cityakuten", där Abby som alltid arbetat där nu skulle sluta. Jag blev så nostalgisk och berörd. Tänk vad många avslut man gjort genom åren såsom skola, klasskompisar, arbetsplatser, hem, förhållande och liknande. När man tänker efter så känns det så tråkigt att man passerat vissa delar i livet, sånt som aldrig kommer igen. Nu menar jag inte att jag skulle vilja stå på samma ställe och stampa hela livet. För trots att jag saknar att dra runt i högstadiekorridorerna så skulle jag inte vilja springa runt där fortfarande. Jag gillar att vara nostalgisk för det är fint att minnas, speciellt eftersom man oftast glömmer alla tråkiga bitar.

I helgen hade jag en riktigt nostalgitripp när jag körde upp till Tåsjö. Tänkte på alla gånger jag åkte den vägen upp till min första kärlek. Som sagt det är fint att minnas men jag försöker föredra att leva i nuet. Som nu, när jag glatt kan berätta att det bästa med mig är, att jag precis lika fort som jag åker ner som en pannkaka lika fort kommer upp som en sol!

RSS 2.0