Om jag skulle skriva en kontaktannons...

Skulle jag beskriva mig som en: Fransk babytjej med kungligt påbrå.

Hemlös

Idag beskrev jag mig som hemlös för min kund. Så illa är det inte. Men det är så det känns när man älskar något så välbekant och tryggt som det jag kallar "hemma, sen råkar man hamna någon annanstans och det är inte alls särskilt dåligt, men det kan aldrig kännas helt rätt. Och jag kan inte förlika mig med tanken att en dag kanske jag har bott "borta" längre än "hemma". Så trots 60 kvm lägenhet är jag ändå hemlös. Men det känns helt okej. En gång i tiden var jag ju så oklok att jag tyckte Hoting var en straff och det är så mycket roligare att tycka att mitt hem är en skatt.

Åh yoga!

Jag tackar mig själv för att jag startar veckan med världens bästa yoga pass.
Och längtar efter att jag ska hitta fokus och ge mig tid att yoga hemma igen. Yoga ger mig lugn.

Det var då, på sista sidan skrev jag: Andas, andas, andas. Släpp allt som varit nu åker vi framåt. Jag ska bli bättre. Vårda mitt hjärta. Andas, andas, andas. Ny start. Släpp det. Nu. Hjärtat

Och jag gjorde som jag skrev. Och gjorde yoga med Piff och Laila.

Bra bättre bäst bästaste

När man allt jämt har det så bra som jag har, så blir man glatt överaskad när det kan toppas. Jag har med andra ord haft en toppenhelg med allt från brudklädsel, träning, festival, ridning, grillning, bastu och massage. Och vilken bonus att jag var ledig idag och fick njuta av ännu lite mer underbar vårvintersol och annat trevligt.

Och imorgon är det jag som är host för VVL, kommer nog inte kunna slå Emma-lisas hummer men jag kan ju alltid ta till Hannas bästa tips om sprit (VIN!!!) Vad roligt att tisdag som jag alltid tyckt har varit den drygaste dagen på hela veckan numera är den bästaste bästa.

Khao Yai

Vad glad jag är över att jag fick spendera några dagar i denna nationalpark. Det var så jäkla spännande. Jag älskar djungeln och ett tag trodde jag nog att jag var typ Indiana Jones...Och jag är så glad över att Lotta följde med och också tyckte det var roligt trots att hon var lite skeptisk innan.

RSS 2.0