Sånt vi lyssnade till

.
Vi ska va dom vi vill vara
hellre nu än efteråt
.
Men klok, Melissa Horn.

Vårtecken 2

Årets första tussilago, och det var jag som fann den,
tillsammans med min bästis ( nästan jämt iaf) Emilia!

Dag 7

Alltså är det inte för jävla fint med söndagar? Som idag tex. även fast jag vaknade med huvudvärk, igentäppt näsa och ond hals så stutsade jag upp ur sängen och tänkte: Underbart det botar vi med lite söndagspromenad städning, storkok och andra super trevliga söndagssvenssonprojekt för att sen bara njuta av prestationen.

Nä. Inte riktigt va. Jag vaknade. Funderade varför jag istället för att ha suttit hemma och sett körslaget inte varit ute och supit skallen av mig om det ändå skulle banka så förbannat. Eftersom jag tycker så jävla synd om mig själv när jag är sjuk så tänker jag unna mig lite lyx. Tar mig till affären och slår till på 2,5 liter glass, yes! Börjar må sjukt illa efter bara en halvliter (glömde att grunda med frukost eller lunch) Fan! Men än finns det hopp om söndagsmys för min vän Tobias räddar kvällen med att bjuda mig på middag - Mmm soppa, vad matigt! Det är väl inte kött i? Tack Tobias det var skit gott med mackor. Så nu är hela kostcirkeln fylld idag.

Det allra viktigaste på söndagar har jag iallafall lyckats med för gud vad jag har välsignat och helgat den sjunde dagen.

Outside the office

Headline Goes Häljegård

Man skulle kunna säga att vi slipade saxarna


Gemenskap

Kraft

Skratt och lek

kloka ord och gästföreläsare


God mat (och dryck)

Vissa var vana vid lite skit

Andra inte

Välslipad investering.

Bilder av ANE


Vårtecken

Det verkar som om det inte bara är jag själv som april solen har tinat fram. Dess strålar verkar ha värmt upp fler själar. Härligt! Äntligen gäller det inte bara överlevnadsinstinkt utan livsglädje. Äntligen vågar människor vandra med blicken från marken, och möta andras ögon. Äntligen orkar vi värma varandra med ett leende. Det här är det finaste vårtecknet, det slår svanarna förra veckan med hästlängder! Lite tussilago på det här så är jag nöjd...

Jag har det på tungan. Igen.

Nu har jag den där känslan igen. Har skrivit om den förr. Som att det fattas en bit i pusslet. Hittar jag den kan jag lösa all världens problem och bekymmer. En pusselbit ifrån att vara gud. Lite retfullt. En annan dag kanske...?

Bra helg förresten. Fin besök från Sundsvall och Lycksele, firat Lotta, dansat på Tc och idag spa med Mami och Mormor. Och sedan en ledig måndag på det. Tackar!

Lite äldre alltså?

Fina, rara underbara. Grattis Lotta 25 år!

Kambodja-08
Vad fan tänkte jag på här? Hårfärgen alltså. Hett.

Det duger

Jag tappade bort något för ett tag sedan. Något som man inte förstår är försvunnet fören man finner det igen. Ledighet i världens bästa by med sköna människor hjälpte mig finna energin. Så jävla underbart det är att orka vara glad! Älska!

En dag ska jag fortsätta där jag började

Trots blötsnö och dålig skidor och ännu sämre stjärtlappsåkning inledde jag och Ellet tillsammans med Frida påsken sjukt bra. Efter en del om och men, grillning på björnholmen och därefter bastu och fest, för att sen bli lite mer fest och mer bastu. Kaptenen visade sig och kanske urartade det lite, men fyllan kan jag leva med när jag får hänga med underbara människor. Igår åkte jag och Ellet till Gastina och Mr B uppe i Häggnäset och hade en trevlig kväll hos en kärvänlig familj. Vi dög om jag säger så. Idag har vi latat oss i solen uppe på fjället och ikväll sett film med Mami, Papi och Ellet (jag blir aldrig av med henne) När jag får vara hemma och ha det så här jävla skönt vill jag aldrig tillbaka till stan. Att inlandet blöder är för mig en gåta. Men det kanske är för att såna som jag själv, väljer att sitta och längta hem vid kusten. Sen sen sen, när kommer det? Hoppas imorgon är dagen då tiden står stilla, en lång underbar måndag.


RSS 2.0