Gående hänvisas till alternativa vägar.


okej.


Vilka är våra alternativ?

Att följa gamla spår eller nya.

Nä, vi väljer att gå våra egna vägar.


Det lilla



Ljus i mörkret. Gatlycktans sken får snöflingrna att gnistra. Tysnad som nästan gör ont i öronen. Glädje som nästan får en att gråta. Mina finaste ögonblick finns här hemma. Vi suddar bara ut det jag hade mellan fingrarna så är minnet perfekt. Ibland är det lilla så himla underbart och alltid oerhört underskattat. Oscar hade rätt.  Det är Torsten Flinck som är hemma.

Castle and garbage


Fortbildning

Givande kurs. Men det viktigaste vi lärde oss är att nästa gång någon
frågar om -vi har testat en papegoja? svarar vi ja och tackar NEJ!

Om att gå framtiden i förväg

Vilmer är ju självklart född i månad tio. Det blir sådär när man lever lite för fort. Det är fortfarande bara oktober och på fredag ska jag äntligen besöka Luleå. Kanske testa på lite studentliv för att se om det är så soft som jag inbillar mig. Eller så bygger vi lego hela helgen. Det spelar ingen roll, jag får ju hänga med Ellet. Hon som är smart men inte klok.

091105


Idag fick min  underbara Sandra R och hennes Christian en pojke. Detta borde inte komma som en överaskning då jag varit medveten om det i 8,5 månad. Dessutom har jag ju inte gjort annat än väntat på honom de senaste dagarna. Ändå blev jag sjukt chockad. Svarade snabbare än jag någonsin gjort på deras "Nu har han kommit" sms, för att sen ännu snabbare förtränga vad jag precis fått veta, för att lite senare komma på det igen och sen glömde jag igen och så fortsatte kvällen... Men nu vågar jag förstå. Det var lite för häftigt för mig i början. Jag är uppriktigt överlycklig för både S och C men även för min egen skull. Men allra gladast är jag för "den namnlöse". Alla fina mirakel förtjänar fina föräldrar. Och det vet jag att "han utan namn" kommer få.  Å vad jag älskar dig min nya kamrat!

Underbar promenad med min porslinshäst samlande vän ikväll. Vi pratade nutid, dåtid och kommande äventyr. Idag fick jag även ett riktigt brev med frimärken. Men älska brev. Och kommande äventyr...

Den om att smälta in

Bara döda fiskar följer strömmen...
Men ibland är det skönt att smälta in
Då är fint med bra kamouflage.
Blommor växer vilt.

RSS 2.0