Jäkla matrialist...


En bra dag är när jag orkar upp tidigt, tränar, gör fina arbeten på jobbet, tar bussen till morfar och mormor, bjuds på middag, Tobias kommer med katterna till morfar och sen kommer jag hem och få reda på att jag får en fin slant tillbaka på skatten. En sån där bra dag hade jag idag.

Är sjukt lycklig över att jag inte fick restskatt, var väldigt orolig för det eftersom det skulle inte passa sådär jätte bra nu när jag har en massa andra utgifter som väntar som tapeter och nya golv, vilket är väldigt nödvändigt...

Imorgon är det onsdag. Snart lördag. Jag börjar bli peppad.

Behöver helg.


Att vara så energifattig redan på måndagen känns som ett dåligt tecken. Eller som ett bevis på att helgens fest var lyckad! Vi hade så sjukt trevligt att det var värt att spendera söndagen i soffan efteråt. Nästa helg bär det av till Lycksele något som jag längtat jätte mycket till. Men även där vankas det fest och just nu känns det som att jag skulle beöva gå i ide, iallafall för en helg. Men det känns nog bättre på fredag.



Party med stort P


Kom precis hem från jobbet där vi fixat inför morgondagens fest. Jag tror det kommer bli en väldigt lyckad kväll, hur som haver så har festkommiten bestående av mig själv Lina och Frida haft sjukt roligt att planera det hela. Tllsammans är vi som "Charlies Änglar", "De tre musketörerna" eller "Power puff pinglorna". Hoppas bara att alla inbjudna tar vårt tips på allvar nämligen, KOM NYKTER, DU LÄR GÅ HEM FULL!

Hanna! Tipset ovan har jag glömde jag vidarebefodra till dig, så nu vet du...

En vanlig dag på Headline

Skön tisdag på Iksu spa.



Texas, tårar och takfest





Förutom den mardrömslika avslutningen på min helg hemma ( Ninja försvann vid Texas, grät floder) så var den pefekt. Skidåkning där bakhalt och vurpor var ett minus men Linnea och solsken ett plus. Mys med Nova, som är den finaste människan ever. Johnny stod för en spontanrivningen av kökstaket och gav mamma huvudvärk. Christoffer sov som vanligt bort dagarna och pappa var för en gång skull lite ledig och Soffe var... Soffe.

Jag dör


Sorg och bedrövelse. Min älskade Ninja är försvunnen och jag tror inte att hon kommer tillbaka. Snälla älskade Ninja var inte död.


Uppdatering: NINJA ÄR TILLBAKA.  Vilken lycka.


Bajs överallt bajs


Höll inte på att ta mig hem idag pga av allt bajs som låg i vägen. Fy fabian vad äckligt! Äckliga hundar och människor. Kiss är också läskigt, läs detta hos Hanna .

Hör min bön


Jag vill ha FIN väder och INTE ont i halsen för imorgon blir det Hoting och där ska jag åka skidooor!

Huller om buller, Veronica maggio och Boy



Asfalt



Perfekt kombination





Photoshoot och sambucca

Och sen kom söndag


Efter en trevlig lödag. Både dagen och kvällen bjöd på trevligt sällskap. Första delen av dagen spenderades på jobbet och den andra på födelsedagskalas, där det bjöds på både mat och norsk kareoke. Eftersom jag lyckades köra med varannan vatten (!) och dessutom var hemma redan vid tolvslaget, så är detta en bra söndag. Därför är det dags att ta tag i den, innan det går åt andra hållet.

Dagens roligaste: När jag väldigt oväntat hittade två linslusar på bild i min telefon, som jag varken visste fanns där eller att de ens hade tagits + Att jag var så fantastiskt duktigt på den där norska kareoken, suprise!

Så var det fredag igen


Och snart lördag. Tid är sjukt, mest för att det går så fort. Fast vem har sagt att det ska gå så sakta? Äsch jag ska inte ens gå in på det där. Igår var det två veckor sedan jag kom hem och det känns som om jag aldrig ens åkt.

Ikväll har jag och Hanna sett "Slumdog Millionarie" ( FANTASTISK!) och sedan bestämde vi över ett glas vin på Lottas att vi ska på Urkult i sommar. Festival -09.

Nu ska jag gå och lägga mig och förhoppningsvis sover jag innan det blir lördag.


Sunset







På Koh Phangan med Malin, Tina och Marcus (+okänd joggare)

Repris


Mitt bästa inlägg någonsin (enligt mig själv alltså)

Äntligen hemma


Har haft en underbar helg i Jönköping men nu är jag nöjd över att vara hemma. Det ska bli underbart att gå och lägga sig. Hur har ni haft det?

En tidig morgon






På väg tillbaka mot båten efter en trevlig natt i tält på Surin. Tält är underskattat. Likaså snorkling, skrev jag att jag hade sett sköldpadda och hajar? Det gjorde jag iallafall.

Grundar med ett glas rött inför Bodybalance passet imorgon bitti klockan sju. Jag blev så peppad av gårdagens pass, då jag var lycklig nog att få sällskap av mina käraste Lala, att jag offrar sömn.

En måste ju leva


Alla mina måsten: Jag måste vara smal, jag måste arbeta, jag måste arbeta hårdare, jag måste tjäna pengar, jag måste ha välstädat, jag måste hinna med mina vänner, jag måste hänga med i världen, jag måste shoppa, jag måste ha fina kläder, jag måste ha välsköt hår, jag måste sminka mig, jag måste sova ca 8 timmar per natt, jag måste äta bra och gärna ekologiskt mat, jag måste vara ute i friska luften, jag måste vårda mitt inre, jag måste läsa, jag måste ha ett fint hem, jag måste ha en framtid, jag måste vara en fantastisk människa, jag måste vara lycklig, jag måste orka måsten och mer därtill.

Är det bara jag som är så här knäpp och bär på alla dessa skitiga måsten? Jag vill inte men jag måste, nä helvete heller,  jag måste inget alls. Trots att jag inte tror att jag kommer lyckas men från och med nu ska jag verkligen bara vilja istället för att måsta. Fult ord föresten, måste.

Jag vill äta nybakt scones med smör och sjukt mycket ost + extra ost på sidan om. Okej, do it!

RSS 2.0