Det var tider.


Ramlade över en välbekant visa ikväll. Jag minns hur jag och Sofie N hade show i mitt rum hemma. Barnens bibel fick vara sånghäfte. Sofie var bättre på både låten och att sjunga. Men det bästa var helt klart rörelserna till.

Ajka salajka larri larri vajka
orri kocki bara bluff och båg
umföri skumföri äramarahit
och aramarakitt och katalog
Acke kacke lacka sill och
stjärt och gummisula
lilla skvirre virre vipp och bom
Hula hula hula uti dicke dacke dula
uti lurifaxe bom bom bom


Så galet underbart jippi jihoo jag är på att få åka hem imorn. Kommer inte kunna sova inatt.
Jag älskar Zlatan även när han inte gör mål. Så det så.


 


Kommentarer
Postat av: Erki

Jag saknar dig redan! Kom tillbaka!!!

2008-06-23 @ 15:01:38
Postat av: Emma-Lisa

Åhh den låten sjöng jag också när jag var liten!

2008-06-23 @ 16:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0