Piece of cake

Brödet jag bakade igår blev jätte gott och det var tok enkelt. Sätt ugnen på 175 grader. Blanda först ihop de torra ingredienserna och därefter fil och sirap. Häll ner den lösa degen i en form och grädda i ca 1,5 tim. Done!

6 1/2 dl grahamsmjöl
1 dl vetemjöl
2 dl rågkross
2 dl solroskärnor

1dl linfrö

2 tsk salt

2tsk bikarbonat

2dl mörk sirap

1 liter filmjölk

Baktips, jo jag vet och det är sant. Jag börjar bli gammal...

Men Kaka Svensson är ju lika gammal som mig och hon gillar ju att baka så hon borde prova på det här.


Kommentarer
Postat av: Karin

Har du sett det där receptet från den där kokboken som jag har? För det där brödet brukar jag också göra! Jäkligt gott!

2008-05-06 @ 12:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0