Off

Vid vissa tillfällen hoppas jag verkligen att tv-program är vinklade. Som det där nya housewife-programmet. Men snälla, sluta. Jag blir både mörkrädd och ledsen. Allra mest över att jag tycker det är sjukt underhållande att se ytliga, platta (dock inte överkroppen) medelålders kvinnor med tragiska värderingar...
Men det är klart dom tycker väl att jag är sjukt puckad som inte tror att livet går ut på att samla på sig materiella ting eller en perfekt fasad. Olika världar, olika människor vem är jag att döma eller bestämma rätt och fel? Ibland är det bara förbannat svårt att låta bli.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Yo. Jag är ändå ganska övertygad om att det var en feminist som skrivit den uppsatsen. Däremot finns det ju såklart väldigt vettiga och bra feminister också som för debatten framåt istället för att (som hon) ge sig fan på att hitta problem där det kanske faktiskt inte finns några. Sen tycker jag att det är lite skevt att en jämställdhetsideologi kallas något så könsspecifikt som feminism. Men det är en annan historia :)

2009-12-09 @ 22:03:59
URL: http://selindersvammel.wordpress.com
Postat av: Lala

åhh emma, du fattar inte hur mkt jag längtar till 23e:D då ska jag bli snygg igen.

2009-12-15 @ 13:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0