Jag vaknade


Nu vet jag vad som är fel med den här dagen. Vissa dagar vill jag bara hoppa, inte ner, men uppåt. För vissa dagar räcker inte världen till. Den känns helt enkelt för liten för mig.

Sist jag kände så här var näst sista kvällen i Bangkok. Då söp jag mig full på saengsom, för att lugna mitt inre uppror. Jag vill inte påstå att det skulle vara något negativt (upproret allstå, spriten var väl sådär), även fast det är lite jobbigt för stunden. Jag åker hellre i karusellen (bergodalbana) än står nedanför och tittar på.

Det är en fin dag på jobbet idag och snart ska jag på vernissage, födelsdagsfest och festival. Jag ska sväva en stund men sen komma ner på jorden och se att  min värld är precis lika stor som jag vill att den ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0