Nio år senare är jag lika TREVLIG

Det är snart tio år sedan Risvall skrev i min avslutningsbok från nian att: Nu ses vi inge mer, men det är nog lika bra det. Per skrev att han gillade mig trots att jag kunde vara ganska hård och Emil att han faktiskt skulle sakna mig även om vi inte alltid kommit överens. Oscar Pablo Piccaso hade ritat ett konstverk och Freddy erkände att han varit kär i mig en gång. Alla tjejer hade också skrivit i boken men där handlade det mest om, vilken bra kompis jag var och att dem hoppades att vi skulle ses snart igen. Så antingen var det bara killarna jag var tuff mot eller så var det bara dom som var ärliga?
Även lärarna hade skrivit några rader som "lycka till i livet och i skolan". AS hade skrivit att hon tyckte jag skulle fortsätta som jag gjort det sista året, då jag varit målmedveten och dessutom TREVLIG (som hon faktiskt skrev med stora bokstäver) Efter AS hade GA skrivit och det började så här: Tänk att det blev folk av dig med Emma!


Anledningen till all denna underbara nostalgi är att jag fann dessa minnen i en garderob hemma i Hoting i helgen. Och frågan jag ställer mig själv, var jag verkligen så illa? Jag vet att jag alltid sagt vad jag tycker och ibland haft tendens att ta i lite för mycket (som på våra klassråd).
Men va fan, vissa var ju dum i huvudet och behövde höra det! Emma andas och räkna till tio brukade mamma säga till mig. O vet ni vad? Det funkar. I allafall ibland. För tre helger sedan, när Tina bad mig att inte dricka juice direkt ur tillbringaren, skulle jag nog ha räknat innan jag blev förbannad och hällde ut allt i vasken...
En del av mig är alltså fortfarande 15, vilket känns skönt för då kommer antagligen en del av mig fortfarande vara både 15 och 25 när jag egentligen är 35. O svaret på min fråga känns ganska enkelt, för mina vänner finns ju fortfarande kvar. Och mina vänner är galet smarta och väljer bara gott umgänge.

Och minns jag inte fel så begravde jag och Risvall stridsyxan på logen förra sommaren, det bådar alltså gott inför nästa sommar.





Kommentarer
Postat av: ellet

haha! jag läste min avslutningsbok förra hösten, på gott och ont ;)

2010-03-24 @ 20:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0